«اتلتیکو مادرید صدرنشین لالیگا شد» این اتفاق را باید اتفاقی عجیب یا شاید هم خارق العاده بدانیم. چرا که در این چند سال اخیر لالیگا هیچ صدرنشینی به غیر از بارسلونا و رئال مادرید را به خود ندیده بود و دقیقا به همین دلیل است که نگارنده «اتلتیکوی محترم» را تیتر مطلب خود گذاشته است، اتلتیکویی که بعد از چندین سال بالای جدول را از سیطره آبی و اناری‌های نیوکمپ و قوهای سپید سانتیاگو برنابئو خارج کرد تا از این پس «ویسنته کالدورن» ورزشگاهی باشد که صدرنشین را در خود جای می‌دهد، البته اگر، تاکید می‌شود اگر شاگردان «سیمئونه» بتوانند موقعیت ارزشمند به دست آمده را حفظ کنند. هدفی که حتما با وجود رقبای دردسر سازی چون بارسا و رئال دشوار است. اما اگر اتلتیکویی‌ها بتوانند این مهم «صدرنشینی» را تا پایان لالیگا حفظ کنند که البته مسیری طولانی تا روز آخر باقی مانده است، می‌توانند ادعا کنند که فوتبال باشگاهی اسپانیا را از حالت دو قطبی بودن خارج کرده‌اند، اتفاقی که در صورت تحقق می‌تواند رقابت در لالیگا را جذاب‌تر و همچنین هیجان انگیز‌تر کند. چرا که عادت به رقابت دو جانبه بارسا و رئال در حال تبدیل شدن به بدعتی فرسایشی شده بود.

همچنین باید اشاره کرد که صدرنشینی مهم در شرایطی نصیب اتلتیکو شد که ۲۴ ساعت قبل، فقط ۲۴ ساعت قبل از آن لوئیس آراگونس که یکی از بزرگان باشگاه اتلتیکومچ مادرید بود، برای همیشه چشم از جهان بست تا طرفداران غیر رئالیِ مادرید افسوس این را بخورند که‌ای کاش یا صدرنشینی یک روز زود‌تر اتفاق می‌افتاد یا مرگ یک روز دیر‌تر به سراغ اسطوره می‌آمد.

به هر حال اتلتیکو مادرید از رئالی که رونالدو را دارد و از بارسایی که مسی را، سه امتیاز پیشی گرفته است تا تابوشکن فصل ۲۰۱۳ -۲۰۱۴ باشد. همه منتظرند تا ببیند آیا در غیاب گواردیولا و مورینیو جام قهرمانی به تیم ثالث می‌رسد تا دوباره قهرمانی به رئال مادرید یا باسلونا می‌رسد. مهم، اما این است که اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، در پایان لالیگا می‌توان حتی در صورت قهرمان نشدن هم اتلتیکومادرید را اتلتیکوی محترم خواند و صدایش کرد.